مسائل مربوط به سبک بی شائولین چوان و ووشو
نحوه ی عضویت و ثبت نام در باشگاه فرهنگی رزمی جهانپارس

برای ورود به باشگاه ووشو جهانپارس داشتن بیمه ورزشی به همراه پوشه قرمز رنگ الزامی است .

فرد عضو شده در این باشگاه باید پس از ثبت نام و تکمیل مدارک خود و پوشیدن لباس متناسب با ووشو، طی چند جلسه تمرین قوانین مربوط به نظم و انضباط این باشگاه را آموخته و با رعایت هرچه بهتر قوانین و نظم حضور در جلسات تمرینی، بر مهارت های خود بیفزاید. از جمله نظمی که یک رزمی کار می بایست تا انتهای حضورش در باشگاه رعایت کند"حضور بدون تاخیر و غیبت است" و در صورت بروز مشکل برای شخص عضو شده باید باشگاه را از آن مطلع سازد.(همراه داشتن برگه مرخصی تایید شده از جانب استاد الزامی است) 

فرد عضو شده در باشگاه ووشو بی شائولین جهانپارس با رعایت نظم و انظباط می تواند مهارتهای خود را روز به روز افزایش دهد.

 

شهریه این باشگاه مطابق با نرخ تعیین شده از جانب هیئت ووشو  میباشد و به صورت ماهانه پرداخت می گردد.

تلفن تماس برای اطلاع بیشتر:        ۰۹۳۸۹۴۱۴۲۵۰


برچسب‌ها: شماره صحیح نوشته شده و مشکلی نداره, هرگونه سوالی دارید میتونید تو نظرات مطرح یا sms کن
+ نوشته شده در  سه شنبه سیزدهم تیر 1391ساعت 0:23 AM  توسط جواد جوی | 

رئيس سبك

نام سبك

حسین داوودی پناه

تای چی چوان

علی جهانگیری

نان چوان

سلطان مراد یوسفی

چاء چوان

حسین حضرتی

لوهان چوان

مهرداد شیرازی

شائولین چوان

ناصر حق شناس

هوپگار ووشو

سید رسول حسینی خواه

خونگ چوان

شیرویه حسن زاده

وینگ چوان

علی اکبر کوهزادی

وودانگ ین چین چوان

حسن کوه کمری

جیت کان دو

سعید قهرمان بیگ

جیت کان دو کالی اسکریما

سید نعمت اله میرسعید قاضی

جیت کاندو JKDA

کامران پیرنیا

وینگ چوان سنتی

توحید اسدیان

نن شائولین

صمد علیزاده

بی شائولین چوان

زهره زارعی

چانگ چوان

محمد پورغلامی نژاد

ساندا وانگ

امیر آسیابان لاله

دی تانگ چوان

قدرت الله داودی

فن زی چوان

+ نوشته شده در  پنجشنبه هفتم مهر 1390ساعت 11:47 PM  توسط جواد جوی | 
 

با عرض سلام خدمت تمامی مخاطبین این وبلاگ

به استحضار میرسانیم که از تاریخ ۲۲/۰۸/۱۳۹۱ آدرس وبلاگ به http://muaythai-beh.mihanblog.com تغییر یافت(موی تای شهرستان بهبهان)

+ نوشته شده در  دوشنبه بیست و دوم آبان 1391ساعت 8:51 PM  توسط جواد جوی | 
برای آشنایی هنرجویان باشگاه جهانپارس با اعضا کمیته های سبک در بهبهان، لیست افراد به شرح ذیل می باشد:

ریاست سبک***احسان شهرویی

دبیر سبک***جواد جوی

روابط عمومی***محمدرضا جوی

کمیته فنی***مسعود بابازاده

کمیته آموزشی و پژوهشی***آرش چنگلوایی

¤کمیته اداری***صمد هاشمی

¤کمیته مالی***سیروس هاشمی

کمیته بازرسی***محمدرضا جوی

کمیته آمار واطلاعات***آرش چنگلوایی

کمیته اتباع خارجی(افغانی)***خالدین حسینی

+ نوشته شده در  دوشنبه سوم مهر 1391ساعت 0:7 AM  توسط جواد جوی | 

انشین کاراته


این سبک غیرکنترلی است ودر آن تکنیکهای جودو و جابجایی‌های سو مو که همان ساباکی است استفاده می‌شود.چون ساباکی دراین سبک وجود دارد سرعت عمل بالاتر می‌رودو به همین دلیل اینکه شخص مجبور به بالا بردن سرعت برای جابجایی می‌باشد.یکی از مهم‌ترین و یژگیهای آن کاربردی بودن این سبک است.از حرکات اضافی در این سبک اجتناب شده و کاتاها همه کاربردی هستندو تمام قسمت کاتاها دارای معنای قابل فهم واجرا برای هنر جویان است .


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  یکشنبه دوم مهر 1391ساعت 12:18 PM  توسط جواد جوی | 

 کونگ فوتوآ

این ورزش با بهره‌گیری از تجربهٔ استاد پروفسور ابراهیم میرزایی در زمینه‌های رشته‌های مختلف رزمی و جنگ‌های چریکی، در سال ۱۳۵۱ بنیان‌گزاری پس از گذراندن مراحل آزمایش در باشگاه سرباز (پهلوی سابق) فعالیت رسمی خود را با تاسیس دانشکده انشاء تن و روان در سال ۱۳۵۲ آغاز نموده است.

کونگ‌فو توآ دارای هفت مایگاه (بخش) است که به غیر از مایگاه اول که به حرکات فیزیکی و فعالیت‌های بدنی می‌پردازد، بقیه به جنبه‌های علمی، عرفانی و پزشکی در خصوص تن و روان اشاره دارد.
اصول اساسی کونگ‌فو توآ توسط ابراهیم میرزایی در کتابی به عنوان کاراته و ذن انتشار یافته است.
هم‌اکنون هزاران کونگ‌فو توآکار در ایران و چندین کشور از جمله آمریکا، کانادا، هلند، ترکیه، آذربایجان، سوریه، لبنان، پاکستان، افغانستان، سوئد و بلژیک فعالیت می‌نمایند.
ابراهیم میرزایی پس از گذرندان دوره‌های مختلف رزمی در رشته‌هایی همچون کونگ‌فو، کاراته، تکواندو و دوره‌های سخت تکاوری نزد مربیان بزرگ انگلیسی، ژاپنی، کره‌ای و آمریکایی در کشورهای مختلف و همچنین کسب درجاتی همچون دان ۷ افتخاری کاراته، دان 4 تکواندو و مدرک دکترای تن و روان تا سال ۱۳۴۹؛ نگارش کتابی با عنوان کاراته و ذن را آغاز کرد که در سال ۱۳۵۱ انتشار یافت. سَبْک جدیدی از کونگ‌فو به نام "توآ" که در این کتاب به آن پرداخته شده، از همان سال مراحل آزمایش خود را در باشگاه سرباز (پهلوی سابق) گذراند و در نهایت در سال ۱۳۵۲ با تاسیس دانشکده تن و روان فعالیت رسمی خود را آغاز نمود.
از آن‌جایی که کونگ‌فو توآ با فیزیک بدنی جوانان ایران در آن دوره تناسب خاصی داشت، همراهان این ورزش توانستند موفقیت‌های چشمگیری در مقایسه با ورزش‌های رزمی دیگر در ایران کسب کنند. این امر موجب شد تا در کمتر از ۵ سال جمعیت زیادی به سوی این ورزش جذب شوند.اما در سال ۱۳۵۶ در پی اختلاف بین ابراهیم میرزایی و شاهپور غلامرضا (مسئول ورزش وقت)، دانشکده انشاء تن و روان تعطیل شد و جمعیت همراهان کونگ‌فو توآ در پارک‌ها، سالن‌های کوچک خصوصی و سوله‌های اجاره‌ای به فعالیت خود ادامه دادند.

 


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  شنبه بیست و پنجم شهریور 1391ساعت 1:31 PM  توسط جواد جوی | 

کیسه بوکس یکی از بهترین وسایل تمرینی یک ووشوکار برای افزایش قدرت و سرعت ضربات دست و پا می باشد. 


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  شنبه بیست و پنجم شهریور 1391ساعت 8:58 AM  توسط جواد جوی | 
ورم مفصل

آیا خانهتکانی کردهاید؟ یا شاید برای گرفتن توپ زانویتان را چرخانده‌‌اید. و یا در حرکت مبارزه ای مفصلی از بدنتان ضربه خورده باشد و حالا مچ دست یا زانوایتان یا دیگر مفاصل بدن ورم کرده است.ضربهٔ تازهبه مفصل باعث کمی خونریزی در آن شده که با کشیده شدن پوست و بافتهای اطراف آن مفصل را متورم میکند.
به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، چیزهای دیگری هم ورم مفصل می‌آورند. یک آسیب قدیمی می‌‌تواند با جمع شدن مایع در مفصل آن را متورم کند. (در برخی افراد، آسیب مفصلی قدیمی مثل یک دماسنج عمل می‌کند و با تغییر هوا ورم می‌کند.)
بیماری التهاب مفاصل هم از علل دیگر ورم مفصل است. اگر مفصلی بیش از شش هفته متورم و (گاهی دردناک) باشد، احتمالاً دچار این بیماری شده‌‌اید. (التهاب مفاصل ممکن است بدون تورم قابل مشاهده‌ای باشد.)
اگر مفصلی متورم نیست، اما قرمزی و داغی دارد، دچار التهاب شده است. باکتری‌ها، ویروس‌ها، و قارچ‌ها که می‌توانند از میان بریدگی پوست وارد شوند، ممکن است به مفصل حمله کرده و ایجاد عفونت کنند. التهاب بدون عفونت هم ممکن است روی دهد.

 

- درمان ورم ناشی از التهاب مفصل
اگر به بیماری التهاب مفاصل مبتلا هستید، لزومی ندارد با هر ورم مفصل نزد پزشک بروید، مگر اینکه درد یا ورم غیرعادی، یا مخصوصاً همراه با تب باشد. در فاصلهٔ بین معاینات پزشکی کارهای زیر را انجام دهید.
مفصل را گرم کنید. گرم گردن مفصل متورم در اثر التهاب مفاصل بهتر از سردکردن آن است. یخ را برای تورم ناشی از ضربه بگذارید.
مفصل را حرکت دهید. حرکات ملایم در محدودهٔ حرکت مفصل انجام دهید، ولی زیاد به مفصل فشار نیاورید.
ورزش در دامنهٔ حرکات مفصل باعث تحریک ماهیچه‌های اطراف آن به دفع ضایعات حاصل از التهاب و ریختن آنها به‌درون دستگاه لنفاوی بدن می‌شود.
از امواج فراصوتی کمک بگیرید. اگر تورم پایدار است، پزشک ممکن است درمان با امواج فراصوتی را توصیه کند. این امواج بدون ایجاد درد به بافت‌های متورم اطراف مفصل نفوذ کرده و جریان خون مفصل را برای التیام سریع‌تر آن بیشتر می‌کند.

- درمان عفونت
اگر عفونت عامل ورم مفصل است، پزشک با تجویز آنتی‌بیوتیک مناسب آن را درمان می‌کند.
مفصل را خنک نکنید. به‌جای سرما، گرمای مرطوب به مفصل عفونی بدهید. گذاشتن یخ باعث انقباض رگ‌های خونی شده و عفونت را پایدار می‌کند. اما اگر با گشاد کردن رگ‌ها باعث رسیدن گویچه‌های سفید خون (که وسیلهٔ دفاعی بدن در برابر عفونت هستند) به ناحیهٔ مبتلا می‌شود. حوله‌ای گرم و مرطوب را به‌مدت ۲۰ دقیقه روی مفصل متورم بگذارید. گاهی با گرم کردن ناحیه، عفونت از طریق پوست سر باز می‌کند.
- چه وقت به پزشک مراجعه کنیم؟
- ورم بیش از هفت روز طول کشیده است.
- مفصل قرمز و داغ است.
- تب یا لرز هم وجود دارد.
- اخیراً تشخیص التهاب مفاصل داده شده است، اما این ورم با ورم این بیماری تفاوت دارد.
- اگر مفصل پاره شده است، فوراً نزد پزشک بروید.

‌برگرفته از سایت پزشکان بدون مرز

+ نوشته شده در  شنبه بیست و پنجم شهریور 1391ساعت 8:21 AM  توسط جواد جوی | 
برای یک ووشو کار بلاخص تالوکار یادگیری و دانستن اصطلاحات ووشو الزامی است. به همین علت برای مخاطبین این سایت اصطلاحات تقریبا نیمه جامع ای را بارگزاری می نماییم.

استقرارها:

كونگ بو = ايستادن كماني *** شوبو = پاگربه اي*** پو بو = ايستادن خميده به پهلو ***دين دي بو = ايستادن پروانه اي منفرد

شانگ بو = گام برداشتن به جلو ***مابو = استقرار اسب سواري

تعادلها :

س چواي پينگ خنك = تعادل با پاهاي كشيده شده به پهلو ***يامگ ش پينگ خنگ = تعادل متمايل به عقب

ش زي پينگ خنك = تعادل با دستان باز شده از طرفين ***ديه شو چا = فرود آمدن با حالت پاباز از جلو

چوئه دي لونگ = به پايين ليز خوردن ***تنگ كونگ پن توئي = ضربه 360 درجه اي پا در هوا و  افتادن به پهلو

تنگ كونك شوان س چواي = ضربه پا به پهلو

تكنيكهاي پا :

چي ين سائو توئه = حركت درو از جلو ***خوآ سائو توئه =  حركت درو از پشت ***خنگ دينگ تويه = ضربه افقي با نوك پا

فن جيائو = ضربه جدا كننده ***دنگ جيائو = ضربه با پاشنه پا ***تنگ كونگ في جيائو = ضربه پرشي پا به جلو

شوان فنگ جيائو = لگد گردبادي ***تنگ كونگ بي لي ين = لگد نيلو فر آبي

پرشها :

بي لين جيائو = ضربه پرشي پا به شگل نيلوفر آبي ***تنگ كونگ جنگ تي توئي = كشش پرشي مستقيم پا از جلو

س كونك فن = چرخش 360 درجه در هوا ( عرب ) ***شوان زي = حركت پروانه *** شوان زي جوان تي = حركت پيچشي پروانه


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  شنبه یازدهم شهریور 1391ساعت 9:56 PM  توسط جواد جوی | 
از مهمترین مواردی که یک رزمی کار باید بداند اطلاع داشتن به روز از قوانین داروری یا تغییرات صورت گرفته در این بخش از رزمی است. ما در این قسمت قوانین داوری ووشو رو برای شما بارگذاری مینماییم. امیدوارم که مفید واقع شود.

قوانین ساندا(سانشو) :::::                

شرکت کنندگان باید پای برهنه بوده و هر یک به طور مجزا،شورت و پیراهن همرنگی داشته باشند .

*هر مسابقه 3 راند دارد که برنده‏ی 2 راند،برنده‏ی مسابقه خواهد بود و در صورت مساوی کردن،مسابقه به راند سوم کشیده می‏شود.

در ساندا مبارزات در روی تخته انجام می پزیرند مبارزات در سه راند دو دقیقه ای و یک دقیقه استراحت بین دو راند انجام می شوند

گروههای وزنی مردان در رده سنی بزرگسالان به شرح زير می باشد:

گروه 48- کيلوگرم، 52- کيلوگرم، 56- کيلوگرم، 60- کيلوگرم، 65- کيلوگرم، 70- کيلوگرم،

75- کيلوگرم، 80- کيلوگرم، 85- کيلوگرم، 90- کيلوگرم، 90+ کيلوگرم

ولی در رده سنی جوانان مسابقات از وزن48- تا 80- برگزار می شود


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  سه شنبه هفتم شهریور 1391ساعت 1:32 PM  توسط جواد جوی |